|
Menu |
|
|
|
Aktualności |
|
2008-03-03
AKREDYTACJA MENiS Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej |
|
2007-05-16
Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają! Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej |
|
|
|
Silent Way |
Metoda Cicha
Jest to metoda opracowana we wczesnych latach 70-tych przez Caleb Gategno "The Silent Way", dzieliła wiele postulatów z kodem cognitywnym (cognitive code) oraz odkrywczym uczeniem (discovery learning). Cechą charakterystyczną metody jest to, że nauczyciel przez większość czasu milczy w ramach swej roli jako asystenta i osoby aktywującej/stymulującej uczniów do nauki. Nauka języka zazwyczaj postrzegana jest jako ćwiczenie rozwiązywania problemów, którego to uczniowie podejmują się samodzielnie lub w grupie, a zadaniem nauczyciela jest nie stać uczniom na drodze w odkrywaniu języka.
Metoda Silent Way jest także znana z powszechnego używania tzw. Cuisinere rods, czyli różnego koloru i różnej długości wskaźników oraz kolorowych wykresów ze słownictwem odzwierciedlających aspekty wymowy, wzorce gramatyczne i słowotwórcze. Silent Way jest unikalną metodą i pierwszą w swym rodzaju, która bazuje na kognitywnych aspektach procesu uczenia.
Metoda Silent Way promuje samodzielność ucznia oraz eksperymentalny aspekt poznawania języka. Błędy postrzegane są jako naturalny element w procesie uczenia, a jednocześnie przypisuje im się rolę kluczowego narzędzia w rękach ucznia, za pomocą którego uczeń ma sposobność testowania hipotez, które tworzy na temat języka obcego, wysnuwania konkluzji odnośnie języka za pomocą metody prób i błędów. Nauczyciel występuje w roli osoby wspierającej uczniów, podczas gdy ci odkrywają zasady języka dla siebie samych, a nie uczą na pamięć czy imitują. Promowana jest autonomia
|
|
|
|
Cechy charakterystyczne |
- Proces uczenia jest wspomagany, gdy uczeń odkrywa i tworzy a nie zapamiętuje i powtarza to co jest do nauczenia.
- Proces uczenia jest wspomagany poprzez rozwiązywanie problemów dotyczących materiału nauczania.
|
|
|
Typowe techniki |
- Sound-Color Chart - nauczyciel zapoznaje uczniów z różnokolorowym wykresm, każdy kolor odnosi się do innego dźwięku - technika używana do ćwiczenia wymowy.
- Nauczyciel milczy, służy pomocą tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.
- Cuisinere rods - używane by uczniowie odkrywali znaczenie, do wprowadzania lub ćwiczenia języka.
- Word Chart - tablica ze słownictwem; kolorowa; każy kolor odpowiada innemu dźwiękowi; używana do budowy zdań.
- Opinie (Feedback) - uczniowie są zachęcani do komentowania, obserwacji lekcji oraz tego czego się nauczyli.
|
|
|
|
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|