TFLS

Sobota 21 grudnia 2024

O centrum

Menu

Aktualności

2008-03-03

AKREDYTACJA MENiS
Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej

2007-05-16

Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają!
Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej

Silent Way

Metoda Cicha

Jest to metoda opracowana we wczesnych latach 70-tych przez Caleb Gategno "The Silent Way", dzieliła wiele postulatów z kodem cognitywnym (cognitive code) oraz odkrywczym uczeniem (discovery learning). Cechą charakterystyczną metody jest to, że nauczyciel przez większość czasu milczy w ramach swej roli jako asystenta i osoby aktywującej/stymulującej uczniów do nauki. Nauka języka zazwyczaj postrzegana jest jako ćwiczenie rozwiązywania problemów, którego to uczniowie podejmują się samodzielnie lub w grupie, a zadaniem nauczyciela jest nie stać uczniom na drodze w odkrywaniu języka.

Metoda Silent Way jest także znana z powszechnego używania tzw. Cuisinere rods, czyli różnego koloru i różnej długości wskaźników oraz kolorowych wykresów ze słownictwem odzwierciedlających aspekty wymowy, wzorce gramatyczne i słowotwórcze. Silent Way jest unikalną metodą i pierwszą w swym rodzaju, która bazuje na kognitywnych aspektach procesu uczenia.

Metoda Silent Way promuje samodzielność ucznia oraz eksperymentalny aspekt poznawania języka. Błędy postrzegane są jako naturalny element w procesie uczenia, a jednocześnie przypisuje im się rolę kluczowego narzędzia w rękach ucznia, za pomocą którego uczeń ma sposobność testowania hipotez, które tworzy na temat języka obcego, wysnuwania konkluzji odnośnie języka za pomocą metody prób i błędów. Nauczyciel występuje w roli osoby wspierającej uczniów, podczas gdy ci odkrywają zasady języka dla siebie samych, a nie uczą na pamięć czy imitują. Promowana jest autonomia

Cechy charakterystyczne

  • Proces uczenia jest wspomagany, gdy uczeń odkrywa i tworzy a nie zapamiętuje i powtarza to co jest do nauczenia.
  • Proces uczenia jest wspomagany poprzez rozwiązywanie problemów dotyczących materiału nauczania.

Typowe techniki

  • Sound-Color Chart - nauczyciel zapoznaje uczniów z różnokolorowym wykresm, każdy kolor odnosi się do innego dźwięku - technika używana do ćwiczenia wymowy.
  • Nauczyciel milczy, służy pomocą tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.
  • Cuisinere rods - używane by uczniowie odkrywali znaczenie, do wprowadzania lub ćwiczenia języka.
  • Word Chart - tablica ze słownictwem; kolorowa; każy kolor odpowiada innemu dźwiękowi; używana do budowy zdań.
  • Opinie (Feedback) - uczniowie są zachęcani do komentowania, obserwacji lekcji oraz tego czego się nauczyli.

Centrum informacyjne

Lokalizacja

Słownik e-DICT

Wpisz słowo (wyrażenie) polskie lub angielskie

słowo:

Jakość potwierdzona certyfikatami

O centrum | Oferta szkoleniowa | Egzaminy dla lektorów | Cennik | Testy kompetencji | Metodyka | Kadra szkoleniowa | Zapisy / Zapytania | Biuro karier

BIURO: ul. Boduena 4, 00-011 Warszawa tel. 622 20 58, 622 20 59, 622 24 75, fax 622 20 58, 622 20 59.
© Prawa autorskie 2002-2006 TFLS. Wszelkie prawa zastrzeżone