|
Menu |
|
|
|
Aktualności |
|
2008-03-03
AKREDYTACJA MENiS Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej |
|
2007-05-16
Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają! Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej |
|
|
|
Direct Method |
(METODA BEZPOŚREDNIA)
U schyłku XIX wieku miała miejsce rewolucja w dziedzinie nauczania języków obcych, która przez wielu uważana jest za początek współczesnej metodyki nauczania. Nauczyciele, którzy widzieli ograniczenia Metody Gramatyczno-Tłumaczeniowej (brak kompetencji komunikatywnej u uczniów), zaczęli eksperymentować z nowymi metodami nauczania języka. Zaczęto poszukiwać metody, która odzwierciedlałaby sposób, w jaki ludzie przyswajają język ojczysty. Nowa metoda zawierała techniki nieobecne w Metodzie Gramatyczno-Tłumaczeniowej, mianowicie: komunikacja werbalna, spontaniczne użycie języka oraz zdolność "myślenia" w języku obcym. Metoda ta odeszła od tradycyjnych technik w Metodzie Gramatyczno-Tłumaczeniowej, takich jak stosowanie języka ojczystego jako języka instrukcji, uczenie się na pamięć zasad gramatycznych i tłumaczenie między oboma językami.
Podstawowym celem Metody Bezpośredniej jest nauczenie komunikacji w języku obcym, częściowo poprzez myślenie w tym języku bez tłumaczenia oraz z naciskiem na kojarzenie znaczenia i idei ze słownictwem języka obcego. Celem jest także nauczenie uczniów posługiwania się językiem obcym w sposób spontaniczny poprzez zastosowanie realiów lub gestykulacji, pantomimy w celu wytworzenia związku pomiędzy ideami i koncepcjami, a stosowanym językiem. Metoda zyskała na popularności w pierwszej połowie XX wieku, szczególnie w europejskich prywatnych szkołach językowych. Jednym z najbardziej znanych popularyzatorów był Niemiec Charles Berlitz, którego szkoły i "Metoda Berlitz'a" są obecnie znane na całym świecie.
|
|
|
|
Cechy charakterystyczne |
- Instrukcje jedynie w języku obcym.
- Nauczanie słownictwa codziennego użytku.
- Ćwiczenie komunikacji werbalnej poprzez pytania i odpowiedzi w małych grupach uczniów.
- Nauczanie gramatyki metodą indukcyjną.
- Używanie pomocy dydaktycznych do nauki słownictwa (relia), nauka pojęć abstrakcyjnych na zasadzie skojarzeń.
- Uczenie słuchania i mówienia.
- Nacisk na poprawność wymowy i form gramatycznych.
|
|
|
Typowe techniki |
- Czytanie na głos.
- Ćwiczenia typu pytanie-odpowiedź.
- Zachęcanie uczniów do poprawy własnych błędów.
- Ćwiczenie dialogów.
- Ćwiczenie typu wypełnij luki
- Dyktando
- Pisanie
|
|
|
|
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|