|
Menu |
|
|
|
Aktualności |
|
2008-03-03
AKREDYTACJA MENiS Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej |
|
2007-05-16
Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają! Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej |
|
|
|
Audiolingual Method |
Metoda Audiolingwalna
Kolejna rewolucja w metodyce nauczania języków obcych miała miejsce podczas drugiej wojny światowej, kiedy to Amerykanie uświadomili sobie, że potrzebują żołnierzy znających języki obce do wykonywania misji wojskowych. Opracowano tzw. "Metodę Wojskową", której celem była szybka nauka języka obcego w intensywnych kursach ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności mówienia i słuchania. W połączeniu z nowymi teoriami z dziedziny psychologii (behawioryzm), przyczyniło się to do powstania Metody Audiolingwalnej (ALM).
Nowa metoda przyjęła wiele cech Metody Bezpośredniej ale również dodała ćwiczenie form lingwistycznych w kombinacji z tworzeniem rutyn językowych, czyli intensywne powtarzanie całych fraz i zdań przy pomocy „drylów”. Służyć to miało wyrobieniu u uczniów nawyków językowych, automatycznych odpowiedzi, które nie byłyby narażone na wpływ języka ojczystego.
Metoda ta jest jedną z pierwszych, która ma swoje korzenie zarówno w lingwistyce, jak i w psychologii (behawioryzm) oraz miała wpływ na rozwój innych metod.
Jednym z czynników popularności Metody Audiolingwalnej był stosunkowo szybki sukces uczniów w osiągnięciu kompetencji komunikatywnej. Zarówno nauczyciele, jak i studenci bardzo szybko byli w stanie zauważyć rezultaty swojej pracy, będące wynikiem naśladowania i uczenia się na pamięć całych form językowych.
|
|
|
|
Cechy charakterystyczne |
- Prezentacja nowego materiału w formie dialogu.
- Naśladowanie i zapamiętywanie całych fraz i zdań.
- Dryle.
- Brak wyjaśnień zasad gramatycznych. Gramatyka uczona metodą indukcyjną.
- Nauka słownictwa w kontekście.
- Używanie taśm, laboratoriów językowych, pomocy wizualnych.
- Dużo uwagi poświęca się wymowie i mówieniu.
- Ograniczenie do minimum użycie języka ojczystego w klasie.
- Użycie prawidłowych form przez uczniów jest natychmiast utrwalane (feedback).
- Wiele uwagi poświęca się temu, aby uczniowie produkowali bezbłędne zdania.
|
|
|
Typowe techniki |
- Zapamiętywanie dialogów.
- Powtarzanie zdań od końca.
- Powtarzanie.
- Łańcuch odpowiedzi.
- Zastępowanie jednego słowa w zdaniu innym.
- Zastępowanie kilku słów w zdaniu innymi.
- Transformacje.
- Ćwiczenia typu pytanie-odpowiedź.
- Użycie Minimal Pairs.
- Uzupełnianie dialogu.
- Zabawy gramatyczne.
|
|
|
|
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|