Szkoła Języków Obcych

Sobota 22 lutego 2025

PracaAngielski on-lineDla lektorw
O szkoleKursySzkolenia dla firmEgzaminyCennikTesty kwalifikacyjne

Menu

Kursy językowe - organizacja

Kurs Języka Angielskiego/ General English

Kurs Konwersacyjny Angielski/ Conversational English

Angielski dla młodzieży 11- 15 lat
Egzamin ósmoklasisty z angielskiego
Angielski dla Licealistów
English Grammar & Vocabulary In Action - kurs gramatyczny powtórkowy: B1, B2, C1

Kursy językowe ogólne - wstęp
Przygotowanie do egzaminów z języka angielskiego

Kurs FCE - B2 First
Kurs CAE - C1 Advanced

Kurs CPE - C2 Proficiency

IELTS - kurs egzaminacyjny

TOEFL - kurs egzaminacyjny

Matura z Języka Angielskiego
Egzaminu B2 z języka angielskiego na studiach - kurs przygotowawczy
TOLES/ Angielski dla Prawnikówy

GMAT

Angielski - kursy specjalistyczne

Business English

Legal English/ Angielski dla Prawników

Niemiecki

Hiszpański

Włoski

Francuski

Szwedzki

Polish for Foreigners/ Polski dla Obcokrajowców
Kursy indywidualne

Bezpłatny kurs konwersacyjny

Darmowy Kurs Drugiego Języka

Terminy i miejsca zajęć
Lekcja próbna gratis!

Testy kwalifikacyjne

Zapisy - jak to zrobić?

Kontakt

Wpłaty: rachunek bankowy

Licytuj

Metodyk radzi

Jaki kurs będzie najlepszy?

Wybór rodzaju oraz intensywności kursu powinny być uzależnione od potrzeb indywidualnych danego kursanta. W przypadku osób, którym zależy na szybkich postępach, czy też na zdaniu konkretnego egzaminu, zajęcia powinny obejmować co najmniej 6 godzin lekcyjnych tygodniowo. Natomiast jeśli chodzi o podtrzymanie kontaktu z językiem, czy naukę od podstaw kurs powinien obejmować 2-4 godziny tygodniowo.

Jaką szkołę wybrać?

Przy wyborze szkoły językowej najważniejsza jest jej renoma, opinie studentów, a także kadra lektorska. Jeżeli szkoła specjalizuje się w kursach egzaminacyjnych, czy też posiada uprawnienia do przeprowadzania egzaminów międzynarodowych oznacza to, iż posiada zespół kadry o najwyższych kwalifikacjach. Dobrym wyznacznikiem poziomu szkoły jest też jej strona internetowa oraz system kwalifikacji na kursy, czyli jakość testów oraz sposób przydziału do grup.

O metodach nauczania

Obecnie wśród metod nauczania najlepiej sprawdza się metoda komunikacyjna, nastawiona na praktyczna umiejętność komunikowania się w środowisku anglojęzycznym. W metodzie tej wykorzystywane są materiały autentyczne, gry i zabawy komunikacyjne zapewniające szybkie postępy w nauce.

Który język jest najpopularniejszy?

Nadal najpopularniejszym językiem jest angielski, jednakże obserwujemy wzrost zainteresowania innymi językami tj.: francuski, niemiecki, hiszpański, włoski , a także ostatnio język szwedzki. Wielu spośród kursantów TFLS jednocześnie uczęszczają na kursy języka angielskiego oraz inne obcego.

Polish for Foreigners/ Polski dla Obcokrajowców

Kurs języka polskiego dla obcokrajowców/ Polish for Foreigners/ 
Курс польської мови для іноземців

W semestrze  Jesień 2024  oferujemy kurs języka polskiego dla obokrajowców dla początkujących (poziom A1):
 

Ilość godzin w semestyrze: 40 x 45 min.

Czas trwania jednego seemstru: 10 tygodni

Forma zajęć: stacjonarne lub on-line 

C
ena grupa: 9 - 12 osób:

-  799 zł
   w pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 12:00 - 13:30

- 1399 zł
   pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 18:10 - 19:40
   sobota w godz. 10:00 - 13:00 
    
 
Cena: grupa mała 4 - 9 osób:  

 pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 18:10 - 19:40
 sobota w godz. 10:00 - 13:00 


Forma zajęć: stacjonarnie lub on-line 

Początek zajęć: październik 2024


Program nauki języka polskiego dla obcokrajowców – poziom A1 (skala Rady Europy)

Założenia programu:

  • Poziom: A1 (początkujący)
  • Czas trwania: 2 semestry, po 40 godzin lekcyjnych każdy
  • Łączna liczba godzin: 80 godzin lekcyjnych
  • Format: kurs stacjonarny lub online (dostosowany do obu form)

Cele ogólne kursu:

  • Rozwój podstawowych umiejętności komunikacyjnych w języku polskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie).
  • Poznanie podstawowej gramatyki i słownictwa niezbędnego do codziennej komunikacji.
  • Kształtowanie umiejętności komunikowania się w prostych sytuacjach życia codziennego, takich jak przedstawianie się, robienie zakupów, pytanie o drogę.
  • Zrozumienie i stosowanie podstawowych zwrotów i wyrażeń w języku polskim.

Zasoby dydaktyczne:

Zalecany podręcznik:

  • „Polski, krok po kroku. Poziom A1” – autorzy: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
  • Materiały dodatkowe: interaktywne ćwiczenia online (do podręcznika dostępne są także ćwiczenia w formie online, które wspierają kurs zdalny).

Semestr 1 (40 godzin lekcyjnych)

  1. Temat: Wstęp do nauki języka polskiego

    • Liczba godzin: 4
    • Zagadnienia: podstawowe zasady wymowy, alfabet, akcent, przedstawianie się, pierwsze zwroty grzecznościowe.
    • Ćwiczenia: ćwiczenia wymowy, pisanie i czytanie krótkich tekstów.
  2. Temat: Przedstawianie się i podstawowe zwroty

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: pytania o imię, wiek, narodowość, miejsce zamieszkania. Zwroty związane z przywitaniem, pożegnaniem, pytania o samopoczucie.
    • Ćwiczenia: dialogi, ćwiczenia pisemne.
  3. Temat: Moja rodzina i przyjaciele

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: opisywanie członków rodziny, znajomych, podstawowe przymiotniki.
    • Ćwiczenia: opisy rodzin, tworzenie prostych zdań z przymiotnikami.
  4. Temat: Zakupy i jedzenie

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: nazwy produktów spożywczych, zwroty używane w sklepie, pytania o ceny, wagi i ilości.
    • Ćwiczenia: scenki w sklepie, układanie dialogów, czytanie krótkich tekstów związanych z zakupami.
  5. Temat: Miejsca w mieście

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: nazwy miejsc, pytania o drogę, opisywanie swojego otoczenia (dom, miasto), poruszanie się po mieście.
    • Ćwiczenia: dialogi związane z pytaniem o drogę, ćwiczenia mapkowe.
  6. Temat: Codzienne czynności

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: opisywanie rutyny dnia codziennego, czasowniki związane z codziennymi czynnościami, dni tygodnia, godziny.
    • Ćwiczenia: tworzenie prostych zdań opisujących codzienność, kalendarz, dialogi.

Semestr 2 (40 godzin lekcyjnych)

  1. Temat: W czasie wolnym

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: hobby, zainteresowania, zwroty używane podczas mówienia o czasie wolnym.
    • Ćwiczenia: opisywanie swoich zainteresowań, słuchanie krótkich tekstów o hobby, tworzenie dialogów.
  2. Temat: Pogoda i pory roku

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: opisywanie pogody, pory roku, miesiące, zwroty związane z prognozą pogody.
    • Ćwiczenia: czytanie prognoz, dialogi na temat pogody.
  3. Temat: W podróży

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: środki transportu, planowanie podróży, pytania o kierunek, bilet, czas podróży.
    • Ćwiczenia: dialogi związane z podróżą, odgrywanie ról (kupno biletu, pytanie o rozkład jazdy).
  4. Temat: Zdrowie i samopoczucie

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: części ciała, zwroty dotyczące zdrowia, wizyty u lekarza, opis objawów choroby.
    • Ćwiczenia: scenki w przychodni, tworzenie prostych opisów problemów zdrowotnych.
  5. Temat: W restauracji

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: zamawianie jedzenia, pytania o menu, opisywanie potraw.
    • Ćwiczenia: dialogi w restauracji, odgrywanie ról (kelner i klient).
  6. Temat: Ostatnie powtórzenie i przygotowanie do egzaminu

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: powtórzenie najważniejszych tematów, przygotowanie do testu końcowego.
    • Ćwiczenia: quizy, dialogi, pisanie krótkich tekstów, ćwiczenia online.

Metodyka nauczania:

Program został zaprojektowany, aby móc być realizowany zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi i ćwiczeń dostępnych w podręczniku „Polski, krok po kroku”.

  • Forma stacjonarna: tradycyjne zajęcia z naciskiem na pracę w parach, dialogi, scenki, wykorzystywanie tablic, nagrań audio oraz materiałów drukowanych.
  • Forma online: zajęcia w formie wideokonferencji, korzystanie z platform edukacyjnych (np. Google Classroom, Zoom), interaktywne ćwiczenia dostępne online, odgrywanie ról, dialogi nagrywane przez uczestników.

Ocena i egzamin:

Na zakończenie każdego semestru przewidziany jest test sprawdzający wiedzę i umiejętności z zakresu: słuchania, mówienia, czytania i pisania.

_______________________________________________________________________________________________________________

Polish Language Course for Foreigners – Level A1 (Common European Framework of Reference for Languages)

Program Assumptions:

  • Level: A1 (Beginner)
  • Duration: 2 semesters, 40 class hours each
  • Total hours: 80 class hours
  • Format: in-person or online

General Course Objectives:

  • Develop basic communication skills in Polish (speaking, listening, reading, writing).
  • Learn essential grammar and vocabulary for everyday communication.
  • Communicate in simple, everyday situations such as introducing oneself, shopping, and asking for directions.
  • Understand and use basic expressions and phrases in Polish.

Educational Resources:

Recommended Textbook:

  • “Polski, krok po kroku. Poziom A1” – Authors: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
  • Additional materials: online interactive exercises (available to support both in-person and online courses).

Semester 1 (40 class hours)

  1. Topic: Introduction to Learning Polish

    • Hours: 4
    • Topics: basic pronunciation rules, alphabet, stress, introducing oneself, first polite expressions.
    • Exercises: pronunciation drills, writing and reading short texts.
  2. Topic: Introducing Yourself and Basic Phrases

    • Hours: 6
    • Topics: asking about names, age, nationality, place of residence. Greetings, goodbyes, asking about well-being.
    • Exercises: dialogues, written exercises.
  3. Topic: My Family and Friends

    • Hours: 6
    • Topics: describing family members, friends, basic adjectives.
    • Exercises: family descriptions, forming simple sentences with adjectives.
  4. Topic: Shopping and Food

    • Hours: 8
    • Topics: names of food products, phrases used in shops, asking about prices, weights, and quantities.
    • Exercises: role-play in shops, creating dialogues, reading short texts related to shopping.
  5. Topic: Places in the City

    • Hours: 8
    • Topics: names of places, asking for directions, describing one’s surroundings (home, city), moving around the city.
    • Exercises: dialogues related to asking for directions, map-based exercises.
  6. Topic: Daily Activities

    • Hours: 8
    • Topics: describing daily routines, verbs related to daily activities, days of the week, time.
    • Exercises: forming simple sentences describing daily life, calendar-based exercises, dialogues.

Semester 2 (40 class hours)

  1. Topic: In Free Time

    • Hours: 6
    • Topics: hobbies, interests, phrases used when talking about free time.
    • Exercises: describing one’s interests, listening to short texts about hobbies, creating dialogues.
  2. Topic: Weather and Seasons

    • Hours: 6
    • Topics: describing the weather, seasons, months, phrases related to weather forecasts.
    • Exercises: reading forecasts, dialogues about the weather.
  3. Topic: Traveling

    • Hours: 8
    • Topics: modes of transportation, planning trips, asking for directions, tickets, travel time.
    • Exercises: dialogues related to travel, role-play (buying a ticket, asking for the schedule).
  4. Topic: Health and Well-Being

    • Hours: 8
    • Topics: body parts, phrases related to health, visits to the doctor, describing symptoms.
    • Exercises: role-play in the clinic, creating simple descriptions of health problems.
  5. Topic: In the Restaurant

    • Hours: 6
    • Topics: ordering food, asking about the menu, describing dishes.
    • Exercises: dialogues in a restaurant, role-play (waiter and customer).
  6. Topic: Final Review and Exam Preparation

    • Hours: 6
    • Topics: review of key topics, preparation for the final test.
    • Exercises: quizzes, dialogues, writing short texts, online exercises.

Teaching Methodology:

The program is designed to be conducted both in-person and online, using interactive tools and exercises available in the “Polski, krok po kroku” textbook.

  • In-person format: traditional classes with a focus on pair work, dialogues, role-play, using boards, audio recordings, and printed materials.
  • Online format: lessons conducted via video conferencing, using educational platforms (e.g., Google Classroom, Zoom), interactive exercises available online, role-playing, and recorded dialogues.

Assessment and Exam:

At the end of each semester, a test will be conducted to assess the knowledge and skills in listening, speaking, reading, and writing.

________________________________________________________________________________________________________________

Program in Ukrainian

Курс польської мови для іноземців – рівень A1 (Загальноєвропейська шкала)

Передумови програми:

  • Рівень: A1 (початковий)
  • Тривалість: 2 семестри, по 40 годин кожен
  • Загальна кількість годин: 80 навчальних годин
  • Формат: очний або онлайн

Загальні цілі курсу:

  • Розвиток базових комунікативних навичок польською мовою (говоріння, слухання, читання, письмо).
  • Вивчення основної граматики та словникового запасу для повсякденного спілкування.
  • Спілкування в простих повсякденних ситуаціях, таких як знайомство, покупки, запитування шляху.
  • Розуміння і використання основних виразів і фраз польською мовою.

Навчальні матеріали:

Рекомендований підручник:

  • „Polski, krok po kroku. Poziom A1” – Автори: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
  • Додаткові матеріали: інтерактивні вправи онлайн (доступні для підтримки як очного, так і онлайн курсу).

Семестр 1 (40 навчальних годин)

  1. Тема: Вступ до вивчення польської мови

    • Кількість годин: 4
    • Теми: основні правила вимови, алфавіт, наголос, знайомство, перші ввічливі вирази.
    • Вправи: тренування вимови, написання та читання коротких текстів.
  2. Тема: Знайомство та основні фрази

    • Кількість годин: 6
    • Теми: питання про ім'я, вік, національність, місце проживання. Вітання, прощання, питання про самопочуття.
    • Вправи: діалоги, письмові вправи.
  3. Тема: Моя родина та друзі

    • Кількість годин: 6
    • Теми: опис родичів, друзів, основні прикметники.
    • Вправи: описи родин, створення простих речень з прикметниками.
  4. Тема: Покупки та їжа

    • Кількість годин: 8
    • Теми: назви харчових продуктів, фрази, які використовуються в магазині, питання про ціни, вагу та кількість.
    • Вправи: рольові ігри у магазині, створення діалогів, читання коротких текстів, пов’язаних із покупками.
  5. Тема: Місця в місті

    • Кількість годин: 8
    • Теми: назви місць, запитування шляху, опис свого оточення (будинок, місто), пересування містом.
    • Вправи: діалоги, пов’язані із запитуванням шляху, вправи з картою.
  6. Тема: Повсякденні дії

    • Кількість годин: 8
    • Теми: опис повсякденного розпорядку, дієслова, що стосуються повсякденних дій, дні тижня, час.
    • Вправи: створення простих речень, які описують повсякденне життя, вправи з календарем, діалоги.

Семестр 2 (40 навчальних годин)

 

  1. Тема: У вільний час

    • Кількість годин: 6
    • Теми: хобі, інтереси, фрази, які використовуються при обговоренні вільного часу.
    • Вправи: опис своїх інтересів, прослуховування коротких текстів про хобі, створення діалогів.
  2. Тема: Погода та пори року

    • Кількість годин: 6
    • Теми: опис погоди, пори року, місяці, фрази, пов’язані з прогнозом погоди.
    • Вправи: читання прогнозів, діалоги про погоду.
  3. Тема: Подорожі

    • Кількість годин: 8
    • Теми: транспорт

Referencje

Jako aplikanci sądowi uczestniczyliśmy w dwusemestralnym kursie English for Law na poziomie upper intermediate zorganizowanym przez szkołę językową Testing & Foreign Language Services. Przedmiot tego kursu stanowiło specjalistyczne słownictwo z zakresu prawa karnego i cywilnego, a także zagadnień ustrojowych. Prowadzony był on przez lektora, którego cechował duży stopień profesjonalizmu i merytorycznego przygotowania do nauki prawniczego języka angielskiego. Kurs English for Law spełnił nasze oczekiwania i całym przekonaniem możemy polecić TFLS jako szkołę prowadzącą dobrze zorganizowane kursy językowe dla prawników.

Marta Kożuchowska, Patrycja Mączyńska, Paweł Dudkiewicz, Marcin Polakowski

Cenimy sobie wysoki profesjonalizm TFLS i liczymy na kontynuację współpracy wykorzystując coraz to nowsze możliwości, które oferuje nam TFLS wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszej firmy. Bogata oferta TFLS, zarówno pod względem merytorycznym jak i cenowym, jest dla nas optymalnym rozwiązaniem.

Leszek Smęt, ORACLE Polska Sp. z o.o.

Współpraca ze szkołą TFLS przez cały okres projektu układała się wzorcowo, a proces szkolenia zakończył się widoczną poprawą znajomości języka u osób biorących udział w projekcie, co potwierdza profesjonalizm firmy oraz jej pracowników.

Renata Matuszewska, EMSUR Polska Sp. z o.o.

Firma Pearson Education Polska reprezentująca najstarsze na świecie prywatne wydawnictwo publikujące materiały do nauki języka angielskiego – LONGMAN, pragnie wyrazić swoje największe uznanie dla współpracy ze Szkołą Języków Obcych TFLS - Testing and Foreign Language Services w Warszawie. Szczególnie chcielibyśmy podkreślić wkład jaki doświadczeni lektorzy szkoły wnieśli do publikowanych przez nas materiałów, które obecnie wykorzystywane są przez uczniów na całym świecie. Nieocenione komentarze oraz udział w pilotowaniu przygotowywanych materiałów, których podjęli się pracownicy szkoły pozwoliły nam na wydanie najwyższej klasy podręczników i słowników.

Artur Graboś, Pearson Education Polska

Kursy dopasowane są do naszych potrzeb, a firma szybko reaguje na sugestie dopasowując się do naszych wymagań. Lektorzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, a przede wszystkim są niezwykle sumienni i zawsze przygotowani do zajęć.

Małgorzata Wiśniewska-Janus, HRK S.A.

Słownik e-DICT

Wpisz słowo (wyrażenie) polskie lub angielskie

słowo:

Infolinia

Rejestracja na egzamin

zapisz się na egzamin

zapisz się na egzamin

6 dni do końca rejestracji

zapisz się na egzamin

12 dni do końca rejestracji

zapisz się na egzamin

Certyfikaty jakości


Szkoła Językowa Warszawa
Szkoła Angielskiego Warszawa
Kurs języka angielskiego Warszawa




O szkole | Lektorzy | Szkolenia dla firm | Egzaminy | Cennik | Testy kwalifikacyjne | Kursy | Zapisy / Rejestracja | Praca | Angielski on-line | Dla lektor w


© Prawa autorskie 2002-2006 TFLS. Wszelkie prawa zastrze one

INFORMACJA DOTYCZ CA PLIK W COOKIES:
Informujemy, i w celu optymalizacji tre ci dost pnych w naszym serwisie www.tfls.com.pl, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb ka dego u ytkownika, jak r wnie dla cel w statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomoc plik w cookies na urz dzeniach ko cowych u ytkownik w. Pliki cookies u ytkownik mo e kontrolowa za pomoc ustawie swojej przegl darki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawie przegl darki internetowej oznacza, i u ytkownik akceptuje zasady stosowania plik w cookies, opisane tutaj
[ Nie pokazuj wi cej tego powiadomienia ].