|
Menu |
|
|
|
Licytuj |
|
|
|
Metodyk radzi |
|
|
Jaki kurs będzie najlepszy? Wybór rodzaju oraz intensywności kursu powinny być uzależnione od potrzeb indywidualnych danego kursanta. W przypadku osób, którym zależy na szybkich postępach, czy też na zdaniu konkretnego egzaminu, zajęcia powinny obejmować co najmniej 6 godzin lekcyjnych tygodniowo. Natomiast jeśli chodzi o podtrzymanie kontaktu z językiem, czy naukę od podstaw kurs powinien obejmować 2-4 godziny tygodniowo. |
|
Jaką szkołę wybrać? Przy wyborze szkoły językowej najważniejsza jest jej renoma, opinie studentów, a także kadra lektorska. Jeżeli szkoła specjalizuje się w kursach egzaminacyjnych, czy też posiada uprawnienia do przeprowadzania egzaminów międzynarodowych oznacza to, iż posiada zespół kadry o najwyższych kwalifikacjach. Dobrym wyznacznikiem poziomu szkoły jest też jej strona internetowa oraz system kwalifikacji na kursy, czyli jakość testów oraz sposób przydziału do grup. |
|
O metodach nauczania Obecnie wśród metod nauczania najlepiej sprawdza się metoda komunikacyjna, nastawiona na praktyczna umiejętność komunikowania się w środowisku anglojęzycznym. W metodzie tej wykorzystywane są materiały autentyczne, gry i zabawy komunikacyjne zapewniające szybkie postępy w nauce. |
|
Który język jest najpopularniejszy? Nadal najpopularniejszym językiem jest angielski, jednakże obserwujemy wzrost zainteresowania innymi językami tj.: francuski, niemiecki, hiszpański, włoski , a także ostatnio język szwedzki. Wielu spośród kursantów TFLS jednocześnie uczęszczają na kursy języka angielskiego oraz inne obcego. |
|
|
|
Polish for Foreigners/ Polski dla Obcokrajowców |
|
Kurs języka polskiego dla obcokrajowców/ Polish for Foreigners/
Курс польської мови для іноземців
W semestrze Jesień 2024 oferujemy kurs języka polskiego dla obokrajowców dla początkujących (poziom A1):
Ilość godzin w semestyrze: 40 x 45 min.
Czas trwania jednego seemstru: 10 tygodni
Forma zajęć: stacjonarne lub on-line
Cena grupa: 9 - 12 osób:
- 799 zł
w pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 12:00 - 13:30
- 1399 zł
pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 18:10 - 19:40
sobota w godz. 10:00 - 13:00
Cena: grupa mała 4 - 9 osób:
pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 18:10 - 19:40
sobota w godz. 10:00 - 13:00
Forma zajęć: stacjonarnie lub on-line
Początek zajęć: październik 2024
Program nauki języka polskiego dla obcokrajowców – poziom A1 (skala Rady Europy)
Założenia programu:
- Poziom: A1 (początkujący)
- Czas trwania: 2 semestry, po 40 godzin lekcyjnych każdy
- Łączna liczba godzin: 80 godzin lekcyjnych
- Format: kurs stacjonarny lub online (dostosowany do obu form)
Cele ogólne kursu:
- Rozwój podstawowych umiejętności komunikacyjnych w języku polskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie).
- Poznanie podstawowej gramatyki i słownictwa niezbędnego do codziennej komunikacji.
- Kształtowanie umiejętności komunikowania się w prostych sytuacjach życia codziennego, takich jak przedstawianie się, robienie zakupów, pytanie o drogę.
- Zrozumienie i stosowanie podstawowych zwrotów i wyrażeń w języku polskim.
Zasoby dydaktyczne:
Zalecany podręcznik:
- „Polski, krok po kroku. Poziom A1” – autorzy: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
- Materiały dodatkowe: interaktywne ćwiczenia online (do podręcznika dostępne są także ćwiczenia w formie online, które wspierają kurs zdalny).
Semestr 1 (40 godzin lekcyjnych)
-
Temat: Wstęp do nauki języka polskiego
- Liczba godzin: 4
- Zagadnienia: podstawowe zasady wymowy, alfabet, akcent, przedstawianie się, pierwsze zwroty grzecznościowe.
- Ćwiczenia: ćwiczenia wymowy, pisanie i czytanie krótkich tekstów.
-
Temat: Przedstawianie się i podstawowe zwroty
- Liczba godzin: 6
- Zagadnienia: pytania o imię, wiek, narodowość, miejsce zamieszkania. Zwroty związane z przywitaniem, pożegnaniem, pytania o samopoczucie.
- Ćwiczenia: dialogi, ćwiczenia pisemne.
-
Temat: Moja rodzina i przyjaciele
- Liczba godzin: 6
- Zagadnienia: opisywanie członków rodziny, znajomych, podstawowe przymiotniki.
- Ćwiczenia: opisy rodzin, tworzenie prostych zdań z przymiotnikami.
-
Temat: Zakupy i jedzenie
- Liczba godzin: 8
- Zagadnienia: nazwy produktów spożywczych, zwroty używane w sklepie, pytania o ceny, wagi i ilości.
- Ćwiczenia: scenki w sklepie, układanie dialogów, czytanie krótkich tekstów związanych z zakupami.
-
Temat: Miejsca w mieście
- Liczba godzin: 8
- Zagadnienia: nazwy miejsc, pytania o drogę, opisywanie swojego otoczenia (dom, miasto), poruszanie się po mieście.
- Ćwiczenia: dialogi związane z pytaniem o drogę, ćwiczenia mapkowe.
-
Temat: Codzienne czynności
- Liczba godzin: 8
- Zagadnienia: opisywanie rutyny dnia codziennego, czasowniki związane z codziennymi czynnościami, dni tygodnia, godziny.
- Ćwiczenia: tworzenie prostych zdań opisujących codzienność, kalendarz, dialogi.
Semestr 2 (40 godzin lekcyjnych)
-
Temat: W czasie wolnym
- Liczba godzin: 6
- Zagadnienia: hobby, zainteresowania, zwroty używane podczas mówienia o czasie wolnym.
- Ćwiczenia: opisywanie swoich zainteresowań, słuchanie krótkich tekstów o hobby, tworzenie dialogów.
-
Temat: Pogoda i pory roku
- Liczba godzin: 6
- Zagadnienia: opisywanie pogody, pory roku, miesiące, zwroty związane z prognozą pogody.
- Ćwiczenia: czytanie prognoz, dialogi na temat pogody.
-
Temat: W podróży
- Liczba godzin: 8
- Zagadnienia: środki transportu, planowanie podróży, pytania o kierunek, bilet, czas podróży.
- Ćwiczenia: dialogi związane z podróżą, odgrywanie ról (kupno biletu, pytanie o rozkład jazdy).
-
Temat: Zdrowie i samopoczucie
- Liczba godzin: 8
- Zagadnienia: części ciała, zwroty dotyczące zdrowia, wizyty u lekarza, opis objawów choroby.
- Ćwiczenia: scenki w przychodni, tworzenie prostych opisów problemów zdrowotnych.
-
Temat: W restauracji
- Liczba godzin: 6
- Zagadnienia: zamawianie jedzenia, pytania o menu, opisywanie potraw.
- Ćwiczenia: dialogi w restauracji, odgrywanie ról (kelner i klient).
-
Temat: Ostatnie powtórzenie i przygotowanie do egzaminu
- Liczba godzin: 6
- Zagadnienia: powtórzenie najważniejszych tematów, przygotowanie do testu końcowego.
- Ćwiczenia: quizy, dialogi, pisanie krótkich tekstów, ćwiczenia online.
Metodyka nauczania:
Program został zaprojektowany, aby móc być realizowany zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi i ćwiczeń dostępnych w podręczniku „Polski, krok po kroku”.
- Forma stacjonarna: tradycyjne zajęcia z naciskiem na pracę w parach, dialogi, scenki, wykorzystywanie tablic, nagrań audio oraz materiałów drukowanych.
- Forma online: zajęcia w formie wideokonferencji, korzystanie z platform edukacyjnych (np. Google Classroom, Zoom), interaktywne ćwiczenia dostępne online, odgrywanie ról, dialogi nagrywane przez uczestników.
Ocena i egzamin:
Na zakończenie każdego semestru przewidziany jest test sprawdzający wiedzę i umiejętności z zakresu: słuchania, mówienia, czytania i pisania.
_______________________________________________________________________________________________________________
Polish Language Course for Foreigners – Level A1 (Common European Framework of Reference for Languages)
Program Assumptions:
- Level: A1 (Beginner)
- Duration: 2 semesters, 40 class hours each
- Total hours: 80 class hours
- Format: in-person or online
General Course Objectives:
- Develop basic communication skills in Polish (speaking, listening, reading, writing).
- Learn essential grammar and vocabulary for everyday communication.
- Communicate in simple, everyday situations such as introducing oneself, shopping, and asking for directions.
- Understand and use basic expressions and phrases in Polish.
Educational Resources:
Recommended Textbook:
- “Polski, krok po kroku. Poziom A1” – Authors: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
- Additional materials: online interactive exercises (available to support both in-person and online courses).
Semester 1 (40 class hours)
-
Topic: Introduction to Learning Polish
- Hours: 4
- Topics: basic pronunciation rules, alphabet, stress, introducing oneself, first polite expressions.
- Exercises: pronunciation drills, writing and reading short texts.
-
Topic: Introducing Yourself and Basic Phrases
- Hours: 6
- Topics: asking about names, age, nationality, place of residence. Greetings, goodbyes, asking about well-being.
- Exercises: dialogues, written exercises.
-
Topic: My Family and Friends
- Hours: 6
- Topics: describing family members, friends, basic adjectives.
- Exercises: family descriptions, forming simple sentences with adjectives.
-
Topic: Shopping and Food
- Hours: 8
- Topics: names of food products, phrases used in shops, asking about prices, weights, and quantities.
- Exercises: role-play in shops, creating dialogues, reading short texts related to shopping.
-
Topic: Places in the City
- Hours: 8
- Topics: names of places, asking for directions, describing one’s surroundings (home, city), moving around the city.
- Exercises: dialogues related to asking for directions, map-based exercises.
-
Topic: Daily Activities
- Hours: 8
- Topics: describing daily routines, verbs related to daily activities, days of the week, time.
- Exercises: forming simple sentences describing daily life, calendar-based exercises, dialogues.
Semester 2 (40 class hours)
-
Topic: In Free Time
- Hours: 6
- Topics: hobbies, interests, phrases used when talking about free time.
- Exercises: describing one’s interests, listening to short texts about hobbies, creating dialogues.
-
Topic: Weather and Seasons
- Hours: 6
- Topics: describing the weather, seasons, months, phrases related to weather forecasts.
- Exercises: reading forecasts, dialogues about the weather.
-
Topic: Traveling
- Hours: 8
- Topics: modes of transportation, planning trips, asking for directions, tickets, travel time.
- Exercises: dialogues related to travel, role-play (buying a ticket, asking for the schedule).
-
Topic: Health and Well-Being
- Hours: 8
- Topics: body parts, phrases related to health, visits to the doctor, describing symptoms.
- Exercises: role-play in the clinic, creating simple descriptions of health problems.
-
Topic: In the Restaurant
- Hours: 6
- Topics: ordering food, asking about the menu, describing dishes.
- Exercises: dialogues in a restaurant, role-play (waiter and customer).
-
Topic: Final Review and Exam Preparation
- Hours: 6
- Topics: review of key topics, preparation for the final test.
- Exercises: quizzes, dialogues, writing short texts, online exercises.
Teaching Methodology:
The program is designed to be conducted both in-person and online, using interactive tools and exercises available in the “Polski, krok po kroku” textbook.
- In-person format: traditional classes with a focus on pair work, dialogues, role-play, using boards, audio recordings, and printed materials.
- Online format: lessons conducted via video conferencing, using educational platforms (e.g., Google Classroom, Zoom), interactive exercises available online, role-playing, and recorded dialogues.
Assessment and Exam:
At the end of each semester, a test will be conducted to assess the knowledge and skills in listening, speaking, reading, and writing.
________________________________________________________________________________________________________________
Program in Ukrainian
Курс польської мови для іноземців – рівень A1 (Загальноєвропейська шкала)
Передумови програми:
- Рівень: A1 (початковий)
- Тривалість: 2 семестри, по 40 годин кожен
- Загальна кількість годин: 80 навчальних годин
- Формат: очний або онлайн
Загальні цілі курсу:
- Розвиток базових комунікативних навичок польською мовою (говоріння, слухання, читання, письмо).
- Вивчення основної граматики та словникового запасу для повсякденного спілкування.
- Спілкування в простих повсякденних ситуаціях, таких як знайомство, покупки, запитування шляху.
- Розуміння і використання основних виразів і фраз польською мовою.
Навчальні матеріали:
Рекомендований підручник:
- „Polski, krok po kroku. Poziom A1” – Автори: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
- Додаткові матеріали: інтерактивні вправи онлайн (доступні для підтримки як очного, так і онлайн курсу).
Семестр 1 (40 навчальних годин)
-
Тема: Вступ до вивчення польської мови
- Кількість годин: 4
- Теми: основні правила вимови, алфавіт, наголос, знайомство, перші ввічливі вирази.
- Вправи: тренування вимови, написання та читання коротких текстів.
-
Тема: Знайомство та основні фрази
- Кількість годин: 6
- Теми: питання про ім'я, вік, національність, місце проживання. Вітання, прощання, питання про самопочуття.
- Вправи: діалоги, письмові вправи.
-
Тема: Моя родина та друзі
- Кількість годин: 6
- Теми: опис родичів, друзів, основні прикметники.
- Вправи: описи родин, створення простих речень з прикметниками.
-
Тема: Покупки та їжа
- Кількість годин: 8
- Теми: назви харчових продуктів, фрази, які використовуються в магазині, питання про ціни, вагу та кількість.
- Вправи: рольові ігри у магазині, створення діалогів, читання коротких текстів, пов’язаних із покупками.
-
Тема: Місця в місті
- Кількість годин: 8
- Теми: назви місць, запитування шляху, опис свого оточення (будинок, місто), пересування містом.
- Вправи: діалоги, пов’язані із запитуванням шляху, вправи з картою.
-
Тема: Повсякденні дії
- Кількість годин: 8
- Теми: опис повсякденного розпорядку, дієслова, що стосуються повсякденних дій, дні тижня, час.
- Вправи: створення простих речень, які описують повсякденне життя, вправи з календарем, діалоги.
Семестр 2 (40 навчальних годин)
-
Тема: У вільний час
- Кількість годин: 6
- Теми: хобі, інтереси, фрази, які використовуються при обговоренні вільного часу.
- Вправи: опис своїх інтересів, прослуховування коротких текстів про хобі, створення діалогів.
-
Тема: Погода та пори року
- Кількість годин: 6
- Теми: опис погоди, пори року, місяці, фрази, пов’язані з прогнозом погоди.
- Вправи: читання прогнозів, діалоги про погоду.
-
Тема: Подорожі
- Кількість годин: 8
- Теми: транспорт
|
|
|
Referencje |
|
Jako aplikanci sądowi uczestniczyliśmy w dwusemestralnym kursie English for Law na poziomie upper intermediate zorganizowanym przez szkołę językową Testing & Foreign Language Services. Przedmiot tego kursu stanowiło specjalistyczne słownictwo z zakresu prawa karnego i cywilnego, a także zagadnień ustrojowych. Prowadzony był on przez lektora, którego cechował duży stopień profesjonalizmu i merytorycznego przygotowania do nauki prawniczego języka angielskiego. Kurs English for Law spełnił nasze oczekiwania i całym przekonaniem możemy polecić TFLS jako szkołę prowadzącą dobrze zorganizowane kursy językowe dla prawników. Marta Kożuchowska, Patrycja Mączyńska, Paweł Dudkiewicz, Marcin Polakowski | | Cenimy sobie wysoki profesjonalizm TFLS i liczymy na kontynuację współpracy wykorzystując coraz to nowsze możliwości, które oferuje nam TFLS wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszej firmy. Bogata oferta TFLS, zarówno pod względem merytorycznym jak i cenowym, jest dla nas optymalnym rozwiązaniem. Leszek Smęt, ORACLE Polska Sp. z o.o. | | Współpraca ze szkołą TFLS przez cały okres projektu układała się wzorcowo, a proces szkolenia zakończył się widoczną poprawą znajomości języka u osób biorących udział w projekcie, co potwierdza profesjonalizm firmy oraz jej pracowników. Renata Matuszewska, EMSUR Polska Sp. z o.o. | | Firma Pearson Education Polska reprezentująca najstarsze na świecie prywatne wydawnictwo publikujące materiały do nauki języka angielskiego – LONGMAN, pragnie wyrazić swoje największe uznanie dla współpracy ze Szkołą Języków Obcych TFLS - Testing and Foreign Language Services w Warszawie.
Szczególnie chcielibyśmy podkreślić wkład jaki doświadczeni lektorzy szkoły wnieśli do publikowanych przez nas materiałów, które obecnie wykorzystywane są przez uczniów na całym świecie. Nieocenione komentarze oraz udział w pilotowaniu przygotowywanych materiałów, których podjęli się pracownicy szkoły pozwoliły nam na wydanie najwyższej klasy podręczników i słowników. Artur Graboś, Pearson Education Polska | | Kursy dopasowane są do naszych potrzeb, a firma szybko reaguje na sugestie dopasowując się do naszych wymagań. Lektorzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, a przede wszystkim są niezwykle sumienni i zawsze przygotowani do zajęć. Małgorzata Wiśniewska-Janus, HRK S.A. |
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|
Infolinia |
|
|
|