Szkoła Języków Obcych

Sobota 22 lutego 2025

PracaAngielski on-lineDla lektorw
O szkoleKursySzkolenia dla firmEgzaminyCennikTesty kwalifikacyjne

Menu

Kursy językowe - organizacja

Kurs Języka Angielskiego/ General English

Kurs Konwersacyjny Angielski/ Conversational English

Angielski dla młodzieży 11- 15 lat
Egzamin ósmoklasisty z angielskiego
Angielski dla Licealistów
English Grammar & Vocabulary In Action - kurs gramatyczny powtórkowy: B1, B2, C1

Kursy językowe ogólne - wstęp
Przygotowanie do egzaminów z języka angielskiego

Kurs FCE - B2 First
Kurs CAE - C1 Advanced

Kurs CPE - C2 Proficiency

IELTS - kurs egzaminacyjny

TOEFL - kurs egzaminacyjny

Matura z Języka Angielskiego
Egzaminu B2 z języka angielskiego na studiach - kurs przygotowawczy
TOLES/ Angielski dla Prawnikówy

GMAT

Angielski - kursy specjalistyczne

Business English

Legal English/ Angielski dla Prawników

Niemiecki

Hiszpański

Włoski

Francuski

Szwedzki

Polish for Foreigners/ Polski dla Obcokrajowców
Kursy indywidualne

Bezpłatny kurs konwersacyjny

Darmowy Kurs Drugiego Języka

Terminy i miejsca zajęć
Lekcja próbna gratis!

Testy kwalifikacyjne

Zapisy - jak to zrobić?

Kontakt

Wpłaty: rachunek bankowy

Licytuj

Metodyk radzi

Jaki kurs będzie najlepszy?

Wybór rodzaju oraz intensywności kursu powinny być uzależnione od potrzeb indywidualnych danego kursanta. W przypadku osób, którym zależy na szybkich postępach, czy też na zdaniu konkretnego egzaminu, zajęcia powinny obejmować co najmniej 6 godzin lekcyjnych tygodniowo. Natomiast jeśli chodzi o podtrzymanie kontaktu z językiem, czy naukę od podstaw kurs powinien obejmować 2-4 godziny tygodniowo.

Jaką szkołę wybrać?

Przy wyborze szkoły językowej najważniejsza jest jej renoma, opinie studentów, a także kadra lektorska. Jeżeli szkoła specjalizuje się w kursach egzaminacyjnych, czy też posiada uprawnienia do przeprowadzania egzaminów międzynarodowych oznacza to, iż posiada zespół kadry o najwyższych kwalifikacjach. Dobrym wyznacznikiem poziomu szkoły jest też jej strona internetowa oraz system kwalifikacji na kursy, czyli jakość testów oraz sposób przydziału do grup.

O metodach nauczania

Obecnie wśród metod nauczania najlepiej sprawdza się metoda komunikacyjna, nastawiona na praktyczna umiejętność komunikowania się w środowisku anglojęzycznym. W metodzie tej wykorzystywane są materiały autentyczne, gry i zabawy komunikacyjne zapewniające szybkie postępy w nauce.

Który język jest najpopularniejszy?

Nadal najpopularniejszym językiem jest angielski, jednakże obserwujemy wzrost zainteresowania innymi językami tj.: francuski, niemiecki, hiszpański, włoski , a także ostatnio język szwedzki. Wielu spośród kursantów TFLS jednocześnie uczęszczają na kursy języka angielskiego oraz inne obcego.

Przygotowanie egzaminu B2 z jęz. angielskiego na uczelni

Kurs do egzaminu na poziomie B2 na studiach

Celem kursu przygotowawczego do egzaminu B2 z języka angielskiego na uczelni jest usystematyzowanie gramatyki oraz słownictwa, zapoznanie ze strukturą i wymogami egzaminów kończących  lektoraty na uczelniach wyższych  na poziomie B1-B2. Aby zwiększyć efektywność szkolenia oprócz podręczników bazowych wykorzystywane są autentyczne materiały egzaminacyjne. W programie kursu przewidziano dwa egzaminy próbne-„mock exams”, które pozwalają kandydatom zredukować stres przed właściwym egzaminem, a także wyeliminować słabe punkty, oraz wybrać odpowiednią strategię.

Kurs jednosemestralny:

Ilość godzin
: 50h + 30h bezpłatnych konwersacji z native speakers 

Cena w grupie małej 4 - 8 osób:
- 1999 zł stacjonarny lub 5 rat po 410 zł
- 1799 zł on-line lub 5 rat po 375 zł

 

  • Dni zajęć:
    pon. i śr., 
    wt. i czw.,

    lub
    soboty.

  • Intensywność zajęć w tygodniu:
    2 x 2 godz. lekcyjne
    2 x 3 godz. lekcyjne

    Intensywność zajęć w
    weekendy:


    1 x 4 godz. lekcyjne (soboty)


  • Godziny zajęć:

    w tygodniu: od 16.30, 18.10, 19,45


    w soboty: od 10.00

  • Miejsce zajęć:

    Warszawa Śródmieście (blisko metra).
    Zobacz lokalizacje
    .


1 godz. = 45 minut

 

* Ilość godzin bezpłatnego kursu konwersacyjnego oraz darmowego kursu drugiego  języka jest określona dla każdego kursu w cenniku

Cele kursu przygotowującego do egzaminu B2

  • zebranie i uzupełnienie wiedzy z zakresu gramatyki
  • zapoznanie ze strukturą egzaminu, typami pytań , technikami egzaminacyjnymi.,
  • rozwinięcie umiejętności płynnego wykorzystania dość szerokiego zakresu\struktur gramatycznych i leksykalnych,
  • komunikowanie się w różnorodnych sytuacjach życia codziennego,
  • wychwytywanie głównych i mniej ważnych punktów wypowiedzi ustnych i pisemnych, jak również informacji szczegółowych
  • pisaniee różnych typów tekstów argumentujących, opisujących czy relacjonujących przebieg zdarzeń

Przykładowy program kursu

Program kursu przygotowującego do zaliczenia lektoratu z języka angielskiego (poziom B2)

Czas trwania kursu: 80 godzin lekcyjnych (40 spotkań po 2 godziny)

Forma zajęć:

  • Zajęcia grupowe (max. 15 osób)
  • Platforma e-learningowa do samodzielnej pracy

Cele kursu:

  1. Przygotowanie studentów do zaliczenia egzaminu lektoratowego na poziomie B2 na uczelni.
  2. Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych potrzebnych w akademickim i zawodowym kontekście.
  3. Doskonalenie kluczowych umiejętności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania, pisania oraz mówienia.
  4. Powtórzenie i usystematyzowanie najważniejszych zagadnień gramatycznych.

Zakres tematyczny kursu:

1. Słownictwo i gramatyka:

  • Rozszerzanie zasobu słownictwa akademickiego oraz zawodowego.
  • Powtórzenie gramatyki: czasy przeszłe i przyszłe, mowa zależna, okresy warunkowe, zdania względne.
  • Kolokacje, frazale, idiomy.
  • Praca nad poprawną wymową i intonacją.

2. Rozumienie tekstu czytanego:

  • Praca z tekstami akademickimi, raportami i artykułami naukowymi.
  • Czytanie ze zrozumieniem: wyszukiwanie głównych informacji, wnioskowanie, rozumienie intencji autora.
  • Praktyka na autentycznych materiałach z testów lektoratowych.

3. Rozumienie ze słuchu:

  • Słuchanie wykładów, wywiadów, i prezentacji akademickich.
  • Rozumienie różnych akcentów i stylów mówienia.
  • Praca na materiałach autentycznych, takich jak podcasty i nagrania z egzaminów.

4. Pisanie:

  • Tworzenie prac pisemnych typowych dla egzaminów lektoratowych: eseje, raporty, streszczenia.
  • Nauka argumentowania w formie pisemnej: jasna struktura tekstu, logiczne rozwijanie myśli.
  • Pisanie z uwzględnieniem poprawności gramatycznej i odpowiedniego stylu.

5. Mówienie i interakcje:

  • Ćwiczenie wypowiedzi ustnych: opisywanie, wyrażanie opinii, argumentowanie.
  • Przygotowanie do egzaminu ustnego: krótka prezentacja, odpowiedzi na pytania egzaminatora.
  • Dyskusje grupowe, symulacje egzaminacyjne.

Metody pracy:

  • Ćwiczenia z podręcznika dostosowanego do poziomu B2 (np. „English File B2” lub „Objective First”).
  • Regularne testy sprawdzające postępy.
  • Praca z materiałami autentycznymi – artykuły, wykłady, nagrania.
  • Testy próbne i symulacje egzaminu ustnego i pisemnego.

Ocena i zaliczenie kursu:

  • Testy okresowe (słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie) – 40%
  • Zadania domowe (eseje, raporty) – 20%
  • Egzamin próbny – 40%

Materiały dydaktyczne:

  • Podręcznik do poziomu B2 (np. „English File B2”, „Objective First”).
  • Teksty akademickie i artykuły z prasy anglojęzycznej.
  • Platformy online (np. Cambridge English, Oxford Learn).

Harmonogram zajęć (przykładowy):

Tydzień Tematyka zajęć
1-2 Wprowadzenie do kursu, powtórzenie podstaw gramatyki i słownictwa
3-4 Czytanie tekstów akademickich, rozumienie ze słuchu
5-6 Pisanie raportów i esejów, analiza błędów
7-8 Ćwiczenia ustne: prezentacje i dyskusje
9-10 Praca z materiałami egzaminacyjnymi, przygotowanie do części pisemnej
11-12 Test próbny (pisemny i ustny)
13-14 Konsultacje indywidualne, analiza wyników
15-16 Praca nad poprawą słabych stron: gramatyka, słownictwo, mówienie
17-18 Test końcowy próbny
19-20 Omówienie wyników i przygotowanie do egzaminu na uczelni

Uwagi końcowe:

Kurs przygotowuje studentów do egzaminu lektoratowego na poziomie B2, koncentrując się na typowych zadaniach egzaminacyjnych. Dodatkowe materiały i konsultacje mają pomóc studentom w zidentyfikowaniu i poprawie słabszych stron, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki na egzaminie.

Zakres programowy kursu B2

Struktury gramatyczne
  • Tworzenie pytań
  • Opisywanie uczuć i odczuć
  • Przymiotniki ing/-ed.
  • Czasy teraźniejsze - powtórzenie.
  • Stopniowanie przymiotników.
  • Czasy przeszłe narracyjne.
  • Mowa zależna i niezależna.
  • Słowotwórstwo.
  • Czas Present Perfect.
  • Konstrukcje used to/ would.
  • Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym.
  • Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
  • Formy czasu przeszłego.
  • Czasowniki modalne w czasie przeszłym - dedukowanie,krytykowanie.
  • Przedimki "a" i "the".
  • Wyrażenie obowiązku: have to, must, need.
  • Zdania warunkowe.
  • Wyrażanie przypuszczeń, stawianie hipotez.
  • Strona bierna i czynna.
    Czasowniki frazowe (Phrasal verbs )

Zakres tematyki: mówienie/słuchanie/czytanie/pisanie

  • Środki transportu. Opisywanie podróży.
  • Praca i czas wolny - powtórzenie struktur leksykalnych.
  • Sport
  • Opisywanie wyglądu zewnętrznego i cech charakteru.
  • Nauka i technologia - rozwój współczesnego świata.
  • Relacje międzyludzkie: miłość, małżeństwo, rodzina
  • Edukacja: szkoła, wykształcenie i nauczanie.
  • Przedstawienie opinii.
  • Dawanie rad, rozwiązywanie problemów.
  • Rozrywka, spędzanie czasu wolnego.
  • Moda i ubrania.
  • Zdrowie i części ciała człowieka.
  • Jedzenie - restauracje i gotowanie.
  • Zakupy i pieniądze.
  • Zjawiska pogodowe i klęski naturalne.
  • Media - telewizja, radio i prasa.
  • Opisywanie miejsc (okolicy).
  • Fauna i flora.
  • Różnice pomiędzy językiem mówionym a pisanym

 

Materiały dydaktyczne

  • Macmillan - Ready for FCE
  • Pearson – FCE Expert
  • Materiały egzaminacyjne

Referencje

Jako aplikanci sądowi uczestniczyliśmy w dwusemestralnym kursie English for Law na poziomie upper intermediate zorganizowanym przez szkołę językową Testing & Foreign Language Services. Przedmiot tego kursu stanowiło specjalistyczne słownictwo z zakresu prawa karnego i cywilnego, a także zagadnień ustrojowych. Prowadzony był on przez lektora, którego cechował duży stopień profesjonalizmu i merytorycznego przygotowania do nauki prawniczego języka angielskiego. Kurs English for Law spełnił nasze oczekiwania i całym przekonaniem możemy polecić TFLS jako szkołę prowadzącą dobrze zorganizowane kursy językowe dla prawników.

Marta Kożuchowska, Patrycja Mączyńska, Paweł Dudkiewicz, Marcin Polakowski

Cenimy sobie wysoki profesjonalizm TFLS i liczymy na kontynuację współpracy wykorzystując coraz to nowsze możliwości, które oferuje nam TFLS wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszej firmy. Bogata oferta TFLS, zarówno pod względem merytorycznym jak i cenowym, jest dla nas optymalnym rozwiązaniem.

Leszek Smęt, ORACLE Polska Sp. z o.o.

Współpraca ze szkołą TFLS przez cały okres projektu układała się wzorcowo, a proces szkolenia zakończył się widoczną poprawą znajomości języka u osób biorących udział w projekcie, co potwierdza profesjonalizm firmy oraz jej pracowników.

Renata Matuszewska, EMSUR Polska Sp. z o.o.

Firma Pearson Education Polska reprezentująca najstarsze na świecie prywatne wydawnictwo publikujące materiały do nauki języka angielskiego – LONGMAN, pragnie wyrazić swoje największe uznanie dla współpracy ze Szkołą Języków Obcych TFLS - Testing and Foreign Language Services w Warszawie. Szczególnie chcielibyśmy podkreślić wkład jaki doświadczeni lektorzy szkoły wnieśli do publikowanych przez nas materiałów, które obecnie wykorzystywane są przez uczniów na całym świecie. Nieocenione komentarze oraz udział w pilotowaniu przygotowywanych materiałów, których podjęli się pracownicy szkoły pozwoliły nam na wydanie najwyższej klasy podręczników i słowników.

Artur Graboś, Pearson Education Polska

Kursy dopasowane są do naszych potrzeb, a firma szybko reaguje na sugestie dopasowując się do naszych wymagań. Lektorzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, a przede wszystkim są niezwykle sumienni i zawsze przygotowani do zajęć.

Małgorzata Wiśniewska-Janus, HRK S.A.

Słownik e-DICT

Wpisz słowo (wyrażenie) polskie lub angielskie

słowo:

Infolinia

Rejestracja na egzamin

zapisz się na egzamin

zapisz się na egzamin

6 dni do końca rejestracji

zapisz się na egzamin

12 dni do końca rejestracji

zapisz się na egzamin

Certyfikaty jakości


Szkoła Językowa Warszawa
Szkoła Angielskiego Warszawa
Kurs języka angielskiego Warszawa




O szkole | Lektorzy | Szkolenia dla firm | Egzaminy | Cennik | Testy kwalifikacyjne | Kursy | Zapisy / Rejestracja | Praca | Angielski on-line | Dla lektor w


© Prawa autorskie 2002-2006 TFLS. Wszelkie prawa zastrze one

INFORMACJA DOTYCZ CA PLIK W COOKIES:
Informujemy, i w celu optymalizacji tre ci dost pnych w naszym serwisie www.tfls.com.pl, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb ka dego u ytkownika, jak r wnie dla cel w statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomoc plik w cookies na urz dzeniach ko cowych u ytkownik w. Pliki cookies u ytkownik mo e kontrolowa za pomoc ustawie swojej przegl darki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawie przegl darki internetowej oznacza, i u ytkownik akceptuje zasady stosowania plik w cookies, opisane tutaj
[ Nie pokazuj wi cej tego powiadomienia ].