|
Menu |
|
|
|
Licytuj |
|
|
|
Metodyk radzi |
|
|
Jaki kurs będzie najlepszy? Wybór rodzaju oraz intensywności kursu powinny być uzależnione od potrzeb indywidualnych danego kursanta. W przypadku osób, którym zależy na szybkich postępach, czy też na zdaniu konkretnego egzaminu, zajęcia powinny obejmować co najmniej 6 godzin lekcyjnych tygodniowo. Natomiast jeśli chodzi o podtrzymanie kontaktu z językiem, czy naukę od podstaw kurs powinien obejmować 2-4 godziny tygodniowo. |
|
Jaką szkołę wybrać? Przy wyborze szkoły językowej najważniejsza jest jej renoma, opinie studentów, a także kadra lektorska. Jeżeli szkoła specjalizuje się w kursach egzaminacyjnych, czy też posiada uprawnienia do przeprowadzania egzaminów międzynarodowych oznacza to, iż posiada zespół kadry o najwyższych kwalifikacjach. Dobrym wyznacznikiem poziomu szkoły jest też jej strona internetowa oraz system kwalifikacji na kursy, czyli jakość testów oraz sposób przydziału do grup. |
|
O metodach nauczania Obecnie wśród metod nauczania najlepiej sprawdza się metoda komunikacyjna, nastawiona na praktyczna umiejętność komunikowania się w środowisku anglojęzycznym. W metodzie tej wykorzystywane są materiały autentyczne, gry i zabawy komunikacyjne zapewniające szybkie postępy w nauce. |
|
Który język jest najpopularniejszy? Nadal najpopularniejszym językiem jest angielski, jednakże obserwujemy wzrost zainteresowania innymi językami tj.: francuski, niemiecki, hiszpański, włoski , a także ostatnio język szwedzki. Wielu spośród kursantów TFLS jednocześnie uczęszczają na kursy języka angielskiego oraz inne obcego. |
|
|
|
Przygotowanie egzaminu B2 z jęz. angielskiego na uczelni |
Kurs do egzaminu na poziomie B2 na studiach
Celem kursu przygotowawczego do egzaminu B2 z języka angielskiego na uczelni jest usystematyzowanie gramatyki oraz słownictwa, zapoznanie ze strukturą i wymogami egzaminów kończących lektoraty na uczelniach wyższych na poziomie B1-B2. Aby zwiększyć efektywność szkolenia oprócz podręczników bazowych wykorzystywane są autentyczne materiały egzaminacyjne. W programie kursu przewidziano dwa egzaminy próbne-„mock exams”, które pozwalają kandydatom zredukować stres przed właściwym egzaminem, a także wyeliminować słabe punkty, oraz wybrać odpowiednią strategię. |
Kurs jednosemestralny:
Ilość godzin: 56h + 30h bezpłatnych konwersacji z native speakers
Cena w grupie 4 - 9 osób:
- 2199 zł stacjonarny lub 5 rat po 445 zł
- 1999 zł on-line lub 5 rat po 399 zł
|
- Dni zajęć:
pon. i śr.,
wt. i czw.,
lub
soboty.
- Intensywność zajęć w tygodniu:
2 x 2 godz. lekcyjne
2 x 3 godz. lekcyjne
Intensywność zajęć w
weekendy:
1 x 4 godz. lekcyjne (soboty)
- Godziny zajęć:
w tygodniu: od 16.30, 18.10, 19,45
w soboty: od 10.00
- Miejsce zajęć:
Warszawa Śródmieście (blisko metra).
Zobacz lokalizacje.
1 godz. = 45 minut
* Ilość godzin bezpłatnego kursu konwersacyjnego oraz darmowego kursu drugiego języka jest określona dla każdego kursu w cenniku
|
|
|
Cele kursu przygotowującego do egzaminu B2 |
- zebranie i uzupełnienie wiedzy z zakresu gramatyki
- zapoznanie ze strukturą egzaminu, typami pytań , technikami egzaminacyjnymi.,
- rozwinięcie umiejętności płynnego wykorzystania dość szerokiego zakresu\struktur gramatycznych i leksykalnych,
- komunikowanie się w różnorodnych sytuacjach życia codziennego,
- wychwytywanie głównych i mniej ważnych punktów wypowiedzi ustnych i pisemnych, jak również informacji szczegółowych
- pisaniee różnych typów tekstów argumentujących, opisujących czy relacjonujących przebieg zdarzeń
|
|
|
Przykładowy program kursu |
Program kursu przygotowującego do zaliczenia lektoratu z języka angielskiego (poziom B2)
Czas trwania kursu: 80 godzin lekcyjnych (40 spotkań po 2 godziny)
Forma zajęć:
- Zajęcia grupowe (max. 15 osób)
- Platforma e-learningowa do samodzielnej pracy
Cele kursu:
- Przygotowanie studentów do zaliczenia egzaminu lektoratowego na poziomie B2 na uczelni.
- Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych potrzebnych w akademickim i zawodowym kontekście.
- Doskonalenie kluczowych umiejętności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania, pisania oraz mówienia.
- Powtórzenie i usystematyzowanie najważniejszych zagadnień gramatycznych.
Zakres tematyczny kursu:
1. Słownictwo i gramatyka:
- Rozszerzanie zasobu słownictwa akademickiego oraz zawodowego.
- Powtórzenie gramatyki: czasy przeszłe i przyszłe, mowa zależna, okresy warunkowe, zdania względne.
- Kolokacje, frazale, idiomy.
- Praca nad poprawną wymową i intonacją.
2. Rozumienie tekstu czytanego:
- Praca z tekstami akademickimi, raportami i artykułami naukowymi.
- Czytanie ze zrozumieniem: wyszukiwanie głównych informacji, wnioskowanie, rozumienie intencji autora.
- Praktyka na autentycznych materiałach z testów lektoratowych.
3. Rozumienie ze słuchu:
- Słuchanie wykładów, wywiadów, i prezentacji akademickich.
- Rozumienie różnych akcentów i stylów mówienia.
- Praca na materiałach autentycznych, takich jak podcasty i nagrania z egzaminów.
4. Pisanie:
- Tworzenie prac pisemnych typowych dla egzaminów lektoratowych: eseje, raporty, streszczenia.
- Nauka argumentowania w formie pisemnej: jasna struktura tekstu, logiczne rozwijanie myśli.
- Pisanie z uwzględnieniem poprawności gramatycznej i odpowiedniego stylu.
5. Mówienie i interakcje:
- Ćwiczenie wypowiedzi ustnych: opisywanie, wyrażanie opinii, argumentowanie.
- Przygotowanie do egzaminu ustnego: krótka prezentacja, odpowiedzi na pytania egzaminatora.
- Dyskusje grupowe, symulacje egzaminacyjne.
Metody pracy:
- Ćwiczenia z podręcznika dostosowanego do poziomu B2 (np. „English File B2” lub „Objective First”).
- Regularne testy sprawdzające postępy.
- Praca z materiałami autentycznymi – artykuły, wykłady, nagrania.
- Testy próbne i symulacje egzaminu ustnego i pisemnego.
Ocena i zaliczenie kursu:
- Testy okresowe (słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie) – 40%
- Zadania domowe (eseje, raporty) – 20%
- Egzamin próbny – 40%
Materiały dydaktyczne:
- Podręcznik do poziomu B2 (np. „English File B2”, „Objective First”).
- Teksty akademickie i artykuły z prasy anglojęzycznej.
- Platformy online (np. Cambridge English, Oxford Learn).
Harmonogram zajęć (przykładowy):
Tydzień |
Tematyka zajęć |
1-2 |
Wprowadzenie do kursu, powtórzenie podstaw gramatyki i słownictwa |
3-4 |
Czytanie tekstów akademickich, rozumienie ze słuchu |
5-6 |
Pisanie raportów i esejów, analiza błędów |
7-8 |
Ćwiczenia ustne: prezentacje i dyskusje |
9-10 |
Praca z materiałami egzaminacyjnymi, przygotowanie do części pisemnej |
11-12 |
Test próbny (pisemny i ustny) |
13-14 |
Konsultacje indywidualne, analiza wyników |
15-16 |
Praca nad poprawą słabych stron: gramatyka, słownictwo, mówienie |
17-18 |
Test końcowy próbny |
19-20 |
Omówienie wyników i przygotowanie do egzaminu na uczelni |
Uwagi końcowe:
Kurs przygotowuje studentów do egzaminu lektoratowego na poziomie B2, koncentrując się na typowych zadaniach egzaminacyjnych. Dodatkowe materiały i konsultacje mają pomóc studentom w zidentyfikowaniu i poprawie słabszych stron, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki na egzaminie.
|
|
Zakres programowy kursu B2 |
Struktury gramatyczne
- Tworzenie pytań
- Opisywanie uczuć i odczuć
- Przymiotniki ing/-ed.
- Czasy teraźniejsze - powtórzenie.
- Stopniowanie przymiotników.
- Czasy przeszłe narracyjne.
- Mowa zależna i niezależna.
- Słowotwórstwo.
- Czas Present Perfect.
- Konstrukcje used to/ would.
- Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym.
- Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
- Formy czasu przeszłego.
- Czasowniki modalne w czasie przeszłym - dedukowanie,krytykowanie.
- Przedimki "a" i "the".
- Wyrażenie obowiązku: have to, must, need.
- Zdania warunkowe.
- Wyrażanie przypuszczeń, stawianie hipotez.
- Strona bierna i czynna.
Czasowniki frazowe (Phrasal verbs )
|
Zakres tematyki: mówienie/słuchanie/czytanie/pisanie
- Środki transportu. Opisywanie podróży.
- Praca i czas wolny - powtórzenie struktur leksykalnych.
- Sport
- Opisywanie wyglądu zewnętrznego i cech charakteru.
- Nauka i technologia - rozwój współczesnego świata.
- Relacje międzyludzkie: miłość, małżeństwo, rodzina
- Edukacja: szkoła, wykształcenie i nauczanie.
- Przedstawienie opinii.
- Dawanie rad, rozwiązywanie problemów.
- Rozrywka, spędzanie czasu wolnego.
- Moda i ubrania.
- Zdrowie i części ciała człowieka.
- Jedzenie - restauracje i gotowanie.
- Zakupy i pieniądze.
- Zjawiska pogodowe i klęski naturalne.
- Media - telewizja, radio i prasa.
- Opisywanie miejsc (okolicy).
- Fauna i flora.
- Różnice pomiędzy językiem mówionym a pisanym
|
|
|
Materiały dydaktyczne |
- Macmillan - Ready for FCE
- Pearson – FCE Expert
- Materiały egzaminacyjne
|
|
|
|
|
Referencje |
|
Jako aplikanci sądowi uczestniczyliśmy w dwusemestralnym kursie English for Law na poziomie upper intermediate zorganizowanym przez szkołę językową Testing & Foreign Language Services. Przedmiot tego kursu stanowiło specjalistyczne słownictwo z zakresu prawa karnego i cywilnego, a także zagadnień ustrojowych. Prowadzony był on przez lektora, którego cechował duży stopień profesjonalizmu i merytorycznego przygotowania do nauki prawniczego języka angielskiego. Kurs English for Law spełnił nasze oczekiwania i całym przekonaniem możemy polecić TFLS jako szkołę prowadzącą dobrze zorganizowane kursy językowe dla prawników. Marta Kożuchowska, Patrycja Mączyńska, Paweł Dudkiewicz, Marcin Polakowski | | Cenimy sobie wysoki profesjonalizm TFLS i liczymy na kontynuację współpracy wykorzystując coraz to nowsze możliwości, które oferuje nam TFLS wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszej firmy. Bogata oferta TFLS, zarówno pod względem merytorycznym jak i cenowym, jest dla nas optymalnym rozwiązaniem. Leszek Smęt, ORACLE Polska Sp. z o.o. | | Współpraca ze szkołą TFLS przez cały okres projektu układała się wzorcowo, a proces szkolenia zakończył się widoczną poprawą znajomości języka u osób biorących udział w projekcie, co potwierdza profesjonalizm firmy oraz jej pracowników. Renata Matuszewska, EMSUR Polska Sp. z o.o. | | Firma Pearson Education Polska reprezentująca najstarsze na świecie prywatne wydawnictwo publikujące materiały do nauki języka angielskiego – LONGMAN, pragnie wyrazić swoje największe uznanie dla współpracy ze Szkołą Języków Obcych TFLS - Testing and Foreign Language Services w Warszawie.
Szczególnie chcielibyśmy podkreślić wkład jaki doświadczeni lektorzy szkoły wnieśli do publikowanych przez nas materiałów, które obecnie wykorzystywane są przez uczniów na całym świecie. Nieocenione komentarze oraz udział w pilotowaniu przygotowywanych materiałów, których podjęli się pracownicy szkoły pozwoliły nam na wydanie najwyższej klasy podręczników i słowników. Artur Graboś, Pearson Education Polska | | Kursy dopasowane są do naszych potrzeb, a firma szybko reaguje na sugestie dopasowując się do naszych wymagań. Lektorzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, a przede wszystkim są niezwykle sumienni i zawsze przygotowani do zajęć. Małgorzata Wiśniewska-Janus, HRK S.A. |
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|
Infolinia |
|
|
|