|
Kursy |
|
|
|
Aktualności |
|
2008-03-03
AKREDYTACJA MENiS Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej |
|
2007-05-16
Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają! Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej |
|
|
|
Efektywne techniki prezentowania materiału |
|
|
Ramowy program kursu |
|
Cel kursu
Nowoczesna psychologia i pedagogika coraz wierniej opisuje model pracy umysłu. Dzięki wglądowi w ludzkie możliwości poznawcze, jaki oferuje nam nauka, możemy skuteczniej prezentować materiał i intensywniej wpływać na proces przyswajania wiedzy przez słuchaczy.
Cel: Uczestnicy szkolenia rozwiną umiejętność korzystnej prezentacji tematu.
Grupa docelowa: nauczyciele języków obcych
Metody pracy: gry interakcyjne, elementy wykładu
|
|
Liczba godzin: (1 godz. = 45min.)
|
10 godz. |
|
Intensywność zajęć: Terminy zajęć: |
1x3 godz. lub 1x6 godz. w tygodniu
pn-pt. godz. 12:00-15:00
Sob/niedz. godz. 14:00-17:00
|
|
|
|
|
|
|
Zakres tematyki/Syllabus Topics |
Spotkanie 1-2 : Style odbioru informacji
- uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji (m.in. efekt początku i końca, wyróżnienia, powtórzenia) oraz krzywej wydajności pracy umysłowej
- zasady uczenia się dorosłych (doświadczenie, stereotypy,pragmatyzm, zaangażowanie, brak oporu)
- style uczenia się osób dorosłych (aktywator, teoretyk,pragmatyk, kontemplator)
- wiodące systemy reprezentacyjne w odbiorze informacji wg szkoły Neurolingwistycznego Programowania (NLP)
|
|
|
|
Spotkanie 3-4: Przygotowanie prezentacji
- motyw przewodni
- dostosowanie do typu odbiorcy (przekrój demograficzny i psychologiczny)
- konspekt na jednej stronie - jak przygotować ściągę - notatka nielinearna
- jak przygotować materiały wizualne i materiały szkoleniowe dla uczestników oraz kiedy je wręczać?
- nastawienie psychiczne prezentera - wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja.
Spotkanie 5: Metodologiczne wskazówki jak prezentować słownictwo i gramatykę i ćwiczyć umiejętności komunikacyjne.
- kotwiczenie
- prezentacja materiału według modelu Wielorakich Inteligencji
- mnemotechniki
- elementy treningu relaksacji
- elementy Kinezjologii
- metoda projektów
- drama
|
|
|
|
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|