|
Kursy |
|
|
|
Aktualności |
|
2008-03-03
AKREDYTACJA MENiS Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej |
|
2007-05-16
Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają! Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej |
|
|
|
Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych ze słuchaczami? |
|
|
Ramowy program kursu |
|
Cel kursu
Uczestnicy szkolenia rozwiną umiejętność przeciwdziałania konfliktom przez odpowiednią komunikację, a także opracują swoje własne narzędzia służące konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów w grupie szkoleniowej.
Grupa docelowa: nauczyciele języków obcych
Forma: warsztaty, case studies
Metody pracy: gry interakcyjne, elementy wykładu, wykorzystanie videotreningu
|
|
Liczba godzin: (1 godz. = 45min.)
|
10 godz. |
|
Intensywność zajęć: Terminy zajęć: |
1x3 godz. lub 1x6 godz. w tygodniu
pn-pt. godz. 12:00-15:00
Sob/niedz. godz. 14:00-17:00
|
|
|
|
|
|
|
Zakres tematyki/Syllabus Topics |
Spotkanie 1: Komunikacja ze słuchaczami
- asertywność w kontakcie ze słuchaczami, szczególnie w czasie dyskusji - komunikat "Ja", parafraza, inne komunikaty wspierające dobry kontakt
- techniki wywierania wpływu
Spotkanie 2: Specyfika odbioru informacji
- uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji
- zasady odbioru informacji przez dorosłych
Spotkanie 3: Korzystna prezentacja
- jak zjednać słuchaczy? - tworzenie wizerunku eksperta
- nastawienie psychiczne nauczyciela - wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja.
- dystans emocjonalny - redukcja stresu i tremy
|
|
|
|
Spotkanie 4: Panowanie nad emocjami w sytuacjach konfliktowych
Spotkanie 5: Sytuacje kryzysowe (np. opór, brak dyscypliny, spóźnienia, nietypowe zachowania
słuchaczy, nieprzewidziane sytuacje) - studia przypadków.
- Istota i fazy konfliktu.
- Przyczyny konfliktów.
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych - mechanizmy psychologiczne.
- Diagnozowanie rodzajów konfliktów
- Umiejętności psychospołeczne w rozwiązywaniu konfliktów.
- Techniki rozwiązywania konfliktów.
- Trening skutecznych strategii i procedur mediacyjnych
|
|
|
|
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|