|
Kursy |
|
|
|
Aktualności |
|
2008-03-03
AKREDYTACJA MENiS Szkoła języków obcych TFLS otrzymała akredytację Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Spełniamy wymagania MENiS, które świadczą, że proponowane Państwu kursy są prowadzone rzetelnie, a nasz ośrodek jest wiarygodnym źródłem wiedzy. więcej |
|
2007-05-16
Zapisy na KURSY WAKACYJNE trwają! Kurs wakacyjny już od 229 zł. więcej |
|
|
|
TESOL |
|
|
|
Ramowy program kursu |
|
Celem kursu jest:
- wprowadzenie/uzupełnienie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języków obcych
- zapoznanie z typami pytań i wymogami egzaminu CertTEFL
- zdobycie praktycznych umiejętności prowadzenia kursów języka angielskiego dla dorosłych
- uzupełnienie wiedzy z zakresu struktur leksykalnych oraz gramatycznych jezyka angielskiego
Certyfikat CertTEFL można zdobyć poprzez uczestnictwo w specjalistycznym kursie organizowanym przez TFLS.
Kurs obejmuje 120 godzin lekcyjnych nauki oraz co najmniej 10 godz. praktyk , w przypadku nauczycieli bez żadnego doświadczenia w nauczaniu, oraz 60 godzin lekcyjnych nauki i co najmniej 6 godz. praktyk, w przypadku osób z doświadczeniem.
Kurs o pełnym wymiarze godzin trwa co najmniej 10 tygodni, a o niepełnym wymiarze godzin od 5 do 10 tygodni.
|
|
Liczba godzin: (1 godz. = 45min.)
|
120/60 godz. |
|
Intensywność zajęć: Terminy zajęć: |
2x3 godz., 2x4 godz. lub 1x6 godz. w tygodniu
pn-pt. godz. 12:00-15:00
Sob/niedz. godz. 14:00-17:00
|
|
|
The Certificate in Teaching English as a Foreign Language (CertTEFL) is a Level 4 qualifiaction ( UK National Qualifications Framework equivalent) administrated by LCCI IQ Examination Board and accredited by the British Qualifications and Curriculum Authiority - QCA (www.qca.org.uk) - the organisation which sets standards in international education. CertTEFL is designed for people who have little or no expirence of teaching English as a Foregin Language (EFL) and wish to obtain international teaching qualifications.
It equips candidates with the basic skills and knowledge needed to take up a first post as an ESOL teacher. It gives an introduction to the theory and practice of contemporary English teaching and an insight into the challenges facing the learner and the role of the teacher.
This involves a minimum number of 60 course hours , with a minimum amount of 6 hours teaching practice with genuine learners of English and a range of written and practical assignments to be completed to well-defined standards
|
|
|
|
|
|
Zakres tematyki/Syllabus Topics |
I Professional skills
- Need analysis
- Syllabus design
- Lesson planning
- Feedback and evaluation
II Language awareness
- Grammar
- Phonology
- Use of spoken and written English
- Style/register
IV Methodology and materials
- Approaches to language teaching
- Authentic materials
- Creative materials
V Practical teaching skills
- Class observation: minimum 4 hours of ESOL teaching by experienced teachers
- Teaching practice: minimum 6 hours of teaching in different groups
|
|
|
|
MATERIAŁY WYKORZYSTYWANE NA KURSIE
- The English Teacher’s Handbook – R.V White
- The Practice of English Language Teaching – J. Harmer
- Observation in the Language Classroom - Allwright, D.
- Common European Framework of Reference for Languages:Learning, Teaching, Assessment,
- Course Design: Developing Programs and Materials for Language Learning,- Dubin, F., Olshtain E.
- Communicative Syllabus Design and Methodology - Johnson, K.
- Teaching English as an International Language- McKay, S.L
- Comminicative Syllabus Design- Munby, J.
- Syllabus Design- Nunan, D.
- Curriculum Development in Language Teaching - Richards, J. C.
- Approaches and Methods in Language Teaching. Richards, J. C., Rodgers, T.S.
- English for Teachers: A Language Development Course- Spratt, M
- Effective Classroom Management - Underwood, M.
- Teaching Language as a Communication- Widdowson, H.G
- Assessment and Testing - Wood, R Principles of Course Design for Language Teaching- Yalen, J.
|
|
|
|
|
|
Słownik e-DICT |
|
|
|